Klemko

Ook de installateur werkt steeds meer digitaal

Klemko

De pijlers van het productiebedrijf Klemko Techniek B.V. uit Soest zijn aansluittechniek, lichtbesturing, LED & licht en installatietechniek. Thomas Brons is bij Klemko dagelijks druk met digitale communicatie en bestandsbeheer. Klemko houdt zich bezig met de productie van LED verlichting, aansluittechniek, gereedschappen, collectoren, bevestigingsmateriaal, lichtbesturing en kabelkanalen. Sinds 1946 ontwikkelt en produceert Klemko voor met name groothandels in de elektrotechniek in Nederland en België.

Klemko is een begrip onder installateurs met een buitengewoon goede reputatie. Het bedrijf biedt een zeer breed assortiment en staat voor klantvriendelijkheid. De ontwikkeling van producten gaat nog steeds door, zodat Klemko ook in de toekomst actuele en passende oplossingen zal blijven maken.

De uitdaging

Dat zit hem met name in de samenstelling van het assortiment. In het begin hield Klemko zich alleen bezig met kabelsschoenen en binders. Daar kwamen later de sensoren bij en de laatste jaren ligt de focus op de LED verlichting. Een belangrijke ontwikkeling in de organisatie zelf is de digitalisering. Zelf zou ik al het papier wel willen weghalen uit onze processen, maar dat lukt nog niet. We hebben bijvoorbeeld nog een papieren catalogus.

Gelukkig wordt ook de installateur steeds digitaler, men werkt bijvoorbeeld steeds meer met tablets. We maken elk jaar weer stappen hierin.

Ik ben met name bezig met het gestructureerd laten verlopen van informatiestromen met behulp van Exact Synergy. Hiermee wil ik ervoor zorgen dat iedereen over de juiste informatie beschikt op het juiste moment. Alle werkzaamheden kunnen als verzoeken en taken in het systeem worden opgenomen. Zo kunnen we taken structureren en wordt er niet zomaar actie ondernomen als iemand iets roept.
Veel e-mailverkeer kan ook beter in Exact Synergy als taak worden verwerkt.

De rol van automatisering

Ik ben met name blij hoe we de inrichting van de software hebben weten op te zetten. Hierdoor zijn er minder stappen nodig. De software biedt veel meer mogelijkheden.

Medewerkers beschikken bij Klemko via de centrale database over alle actuele informatie voor de klanten, bijvoorbeeld over voorraden. En klanten beschikken via de website altijd over de juiste technische informatie. Klemko gebruikt iedere klantvraag om de informatievoorziening continue te verbeteren.

Voor iedere organisatie die start met Exact kan ik het aanraden om met Activium in zee te gaan. Ze bieden de juiste sturing en richting voor het gebruik van de Exact software.

De toekomst

Op korte termijn wil Klemko meer inzicht en betere rapportagemogelijkheden. Op lange termijn men onder meer graag reparaties verwerken in Exact Synergy. Op de website komt dan een dealerlocator, zodat de buitendienst weet wat waar is te vinden qua voorraad. Voor de klant (installateur) zou een selectielijst of configurator op de site moeten komen, zodat men een samenstelling van producten kan maken. De klant kan dan vervolgens zelf bestellen bij één van de groothandels.

 

Oplossing(en): Exact Globe | Exact Synergy | Scansys | Sumatra | REAL-CRM | Orbis
Thomas Brons
Digitale communicatie en bestandsbeheer
FTE: 25
Productiebedrijf (elektrotechniek)
Oprichting: 1946
Vestiging: Soest
Delen: